zaterdag 3 juli 2010

Eerste kennismaking

Woensdag 1 juli 2010 ging ik voor het eerst kennismaken met het UWV

Het was één van die warme zomerdagen, waarop je eigenlijk op het strand wilt liggen. Mijn vriendin Jolanda had nog vakantie, maar ik had met mijn stomme kop een afspraak gemaakt voor deze dag. Enfin, ik moest toch ook wel aan de slag om mijn uitkering te regelen

Door middel van een kleine formule was de duur van mijn WW uitkering op 38 maanden bepaald, wat tevens het maximum is tegenwoordig

In juni had ik mijn DigiDcode aangevraagd en mij digitaal aangemeld bij www.werk.nl als werkzoekende en vroeg ik de uitkering aan. Kort hierop werd ik gebeld om een voorlichtingsbijeenkomst bij te wonen. Het adres : Werkplein Gooi Noord, Plein 2000, nummer 33, Huizen….Klein autistje als ik ben bracht alleen dit adres me al in verwarring…Werkplein? Gooi Noord, het ziekenhuis? 2000? Is dat het huisnummer? En die 33 dan? Poeh, wat ga ik toch slecht om met nieuwe situaties

Overigens is Werkplein Gooi Noord een werkbedrijf van het UWV en een fusie met het oude CWI; 't is maar dat je het weet...

Ik was zó gestressed die dag, dat ik Jolanda vroeg om met me mee te gaan en dat deed ze gelukkig.
We bereikten de lokatie heel vlot, helemaal doordat mijn Vlaamssprekende vriendin TomTom ons hielp. Wat een uitkomst is dat toch, ik vraag me al heel lang af, hoe we dat vroeger deden. Dik Stratenboek op de hoedenplank en gewoon de weg vragen, werkte dat? Haha

Ik parkeerde mijn auto in de gratis parkeergarage en om de hoek was Werkplein Gooi Noord gezeteld in een vreemde ruimte met glazen kantoortjes, waar overal de deuren van openstonden vanwege de hitte. Rondlopend konden we allerlei leuke privegesprekken volgen. Een nieuwe wereld, een nieuwe ervaring

We waren vroeg en de eersten, maar na verloop van tijd verschenen er nog meer ‘zielige kanslozen’ zoals mijn schoonzuster dat ooit eens noemde ;-) In een krap zaaltje hoorden zo’n 15 man/vrouw een dame aan, die in hoog tempo ons voorlichtte hoe zij te werk gaan. En vooral hoe wij te werk moesten gaan

Drie mannen, type bouwvakker, die elkaar kennelijk goed kenden, pruttelden, dat er tegenwoordig wel erg veel van de werkloze verwacht wordt. Even bellen naar aanleiding van een advertentie in de krant volstaat echt niet meer. De uitkeringstrekker moet via Internet met het UWV communiceren; cv uploaden, sollicitaties melden enz., waar niet iedereen gecharmeerd van was. Via een speciale eigen pagina, de zogenaamde Werkm@p, sta je altijd in contact met je persoonlijke coach

Met die coach heb ik een afspraak gemaakt voor volgende week dinsdag 12.00h. Mij benieuwen, wie dat is en wat ik allemaal te horen zal krijgen

1 opmerking:

  1. Willem go for it!!! Het is allemaal nieuw, anders en eigenlijk niet wat je voor ogen had zoveel jaar geleden...maar helaas het is niet anders :-( Ga ervoor, doorbijten...heel veel doorbijten maar die leuke nieuwe baan voor jouw gaat komen!!! En ik (en ik denk velen met mij) leven met je mee en steunen je! Veel succes aankomende dinsdag, ik ga aan je denken en je er in mijn gedachten doorslepen!
    Liefs Lous

    BeantwoordenVerwijderen